Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Monday, 16 November 2015

Kenapa Mesti Pilih Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum.. selamat malam semua.. mesti masa ni korang tgh bersantai-santai bersama keluarga, kawan atau orang tersayangkan.

Suasana malam ini sejuk2 jer... mungkin sebab petang tadi hujan.. On the way balik dr opis tadi.. ramai yang pulang didalam kebasahan... terdetik dihati ini mengucap syukur sebab masih diberi kemudahan dr Allah tanpa perlu berbasahan dek hujan.

Berapa ramai yang selesema agaknya malam ni.. dan berapa ramai yg sakit kepala akibat terkena hujan. Dan berapa ramai pula yang dah ada tanda2 demam.. bukan "nak demam" yer.. klau cakap 'nak', memang akan demam ler.. kata2 tu kan satu doa..

Alhamdulillah, hampir 2 tahun mamayu diberi rasa sihat dr Allah.. syukur sangat2.. adakah mungkin asbab dari mengamalkan vitamin C selama ini..

Sebelum ni, mamayu consume vitamin c yang dibeli dari farmasi2.. ada pelbagai jenama dan pelbagai perisa.. tak kesah apa jua jenama yang penting manfaat yang diberikan itu yg lebih penting.

Kemudian, mamayu jumpa vitamin C SR Shaklee.. Masa tu sanggup pegi Shah Alam semata-mata nak beli Vitamin C dengan kakak ex mate opis.. Lagi satu, mamayu jenis tak sabar..kalau dah nak tu..memang nak aritu jugak... deal punya deal..dapat la pada ari kejadian... lepas dapat, consume dengan harapan dapat selesaikan masalah mamayu.. Masa tu muka banyak bekas jerawat.. hitam-hitam lak tu..dah la tak lawa...makin tak lawa sebab ada parut jerawat kat pipi...huhu

Sebelum-sebelum ni kan mamayu ada share dengan korang.. bahawa tubuh badan kita ni tak dapat memproses vitamin c sendiri untuk keperluan badan kita.. Ada 2 cara jika nak top up balik vitamin c dalam badan. PERTAMA, korang kena makan buah-buahan atau sayur-sayuran yang mempunyai banyak vitamin C ATAU, korang kena consume vitamin tambahan.

Semua orang tahu, bahawa vitamin c dapat merawat masalah mengembalikan kulit wajah cantik dan licin. 

Tetapi apa kelebihan yang ada pada Vitamin C SR Shaklee..

Antara kelebihannya:

  • Membantu pembentukan kolegen iaitu sejenis protien yang menyusun tubuh manusia. Kolegen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolegen berasala dari Yunani yang bermaksud Lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah, pengamal akan mendapati kulitnya licin , tegang dan cantik serta luka akan cepat sembuh kerana ia memulihkan dan membentuk kembali tisu yang telah rosak.
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah , mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolestrol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemechan lemak. Sebab itulah mereka yang mengidap barah sangat disarankan mengambil Vitamin C bagi mengelakkan STROK dan JANTUNG TERSUMBAT.
  • Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik, dan lain-lain toksik menjadikannya tidak berbahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan mudah. Vitamin C sangat disarankan kepada perokok tegar dan menjadikan vitamin c sebagai teman baik mereka kerana ia membantu membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda mengalami kerosakan yang teruk.
  • Penyakit skurvi adalah berpunca dari kekurangan vitamin C dalam badan. Bagi mereka yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut, luka lambat sembuh, otot menjadi lemah,adalah disebabkan oleh kurangnya vitamin C dalam badan. Jelas sekali, vitamin C ini amat penting bagi pesakit skurvi. Mereka yang mengalami simptom-simptom skurvi dinasihatkan mengambil dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses pemulihan.
  • Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormon fungsi imun) Mengikut Dotor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Stress adalah punca kepada kemusnahan vitamin C didalam badan dan mengakibatkan sistem imun kita berkurangan dan menyebabkan kita mudah sakit.


Manfaat lain Vitamin C SR Shaklee:
  • Meningkatkan sistem imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat  besi yang lebih baik, membantu sel darah putih memerangi bakteria dan kuman , mengukuhkan sistem imun, mempertingkan pemulihan alergi,
  • Memerangi kanser - ia satu-satunya antioksidan yang mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh.
  • Mencantikkan kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda mendapatkan kembali kulit yang cantik, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - ia memperbaiki insomnia dan stress.
  • Mengekalkan Kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Kelebihan lain Vitamin C SR Shaklee:

✅ Meransang pembentukan kolagen
✅ Membantu mengekalkan kulit yang awet muda
✅ Mencerahkan kulit secara semulajadi
✅ Mengecilkan pori- pori muka
✅ Mencerahkan kulit secara sekata
✅ Merawat tona kulit tak sekata
✅ Mengurangkan pertumbuhan jerawat pasir
✅ Mengurangkan gejala kulit kusam
✅ Menjadikan kulit lebih anjal dan berseri- seri
✅ Kelihatan lebih muda dari usia sebenar
✅ Membantu mengecutkan jerawat
✅ Mengatasi masalah kulit berminyak
✅ Menjadikan kulit lebih lembut dan halus
✅ Menguatkan imunisasi badan
✅ Mengurangkan simptom demam
✅ Mengurangkan kesan sunburn
✅ Mengurangkan selesema
✅ Mengelak daripada uban
✅ Mengawal kompiklasi diabetes
✅ Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan
✅ Menggantikan tisu yang rosak dan menyembuhkan luka
✅ Membantu penghasilan kolagen dalam badan
✅ Menjadikan kulit lebih gebu
✅ Membantu kulit sensitif seperti resdung dan ekzema
✅ Merendahkan tekanan darah tinggi
✅ Menghalang dari terkena serangan jantung


Keistimewaan  & perbezaan Vitamin C SR Shaklee dengan vitamin C yang lain:

Vitamin C pertama yang bertindak secara "Sustained Released". dimana ia dilepaskan secara perlahan-lahan setiap jam bagi membolehkan vitamin c sentiasa berada didalam badan kita.Setiap jam, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi 1 tablet.

Vitamin C didatangkan bersama-sama dengan Bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

Tiada pembaziran berlaku kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan kedalam sistem tubuh secara perlahan mengikut keperluan.




Vitamin C SR antara vitamin POPULAR setakat ini. Terutama dalam LIST Vitamin Shaklee..
Kepopularannya hingga pernah OUT OF STOCK selama SETAHUN.

Korang wajib amik Vitamin C keluaran Shaklee..
Selain Jimat sangat-sangat.. Harganya pon sangat murah.. Berbaloi-baloi memilikinya..
dan yang penting, ianya vitamin Semulajadi.

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...