Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Tuesday, 24 February 2015

KEGIGIHAN SEORANG ANAK KECIL

Kita sering mengeluh di dalam kehidupan kita sekarang...mengeluh dengan pelbagai masalah-masalah yang kita hadapi seolah-olah tiada jalan keluar...tapi...

KITA LUPA semasa bayi dulu kita tidak pernah mengeluh untuk mendapatkan sesuatu benda...kita tetap akan berusaha dan berusaha sehingga kita berjaya...dari mula hendak berjalan...kita akan merangkak..kita akan berusaha merangkak..jatuh bangun jatuh bangun dan akhirnya sampailah kita boleh berjalan...

Fahami maksud tersirat dan tersurat didalam kartun ini...
P/S : Mulai hari ini buangkan sikap negatif yang ada dan sentiasalah berusaha untuk kehidupan yang lebih baik lagi...



Ni 1st time mirza belajar berjalan.. memang gigih betol dak sorang nie... bila dia mula melangkah...mcm ketagih sangat nak jalan... daddy dukung pon takmo...suruh lepas kan dia...sebab dia nak jalan sendiri..



Waktu ni mummy ngan daddy bawak awak pegi Dataran Merdeka... suka betol dapat jalan... mula-mula pegang tangan daddy... lepas tu dah tak nak dah... nak jalan sendiri kononnya... hehe



Dapat jalan sendiri..seronok bukan main... 


Bila terduduk camni...memang tak bangun laa..selagi daddy tak angkat... sebab dia tak pandai lagi nak bangun sendiri...


ok, jalan lagi... tangan tu untuk imbangkan badan jer...

Jom tengok video dia jalan... yang mummy sempat rakam... 





Kesudahannya... balik dari jalan-jalan.. abam terus demam... penat sangat kot...cian anak mummy..
punyer la suka dapat berjalan... demam sampai seminggu..
orang-orang tua kata demam nak ringankan badan lagi...
supaya dapat cepat jalan..

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...