Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Tuesday, 27 January 2015

JADUAL MAKAN VITAMIN DI USIA SETAHUN

Assalamualaikum...

Hari ni macam tak banyak tugas yang bos bagi... tp, otak plak macam beku sebab tak tau nak buat entry apa... dalam dok bosan-bosan tak tau buat apa... tangan mamayu gegatal jap buat Jadual makan vitamin untuk mirza...

umor mirza dah pun genap setahun.. maknanya dia dah boleh ambil makanan tambahan bagi memenuhi keperluan hariannya...



Selalu kalau mamayu cari cara-cara anak-anak ni consume supplement.. asik bagi tau dia kena makan yg ni dan yang ni dan yang nie... Betul-betul punyer jadual memang takder... 
Ok, mamayu fahamlah...supplement bukan ubat...tp, sebagai mak..nak jugak tahu jadual yang betul utk anak-anak syurga nie...

So, untuk mirza yang baru masuk setahun ni.. mamayu buat jadual ringkas buatnya.. tak kira lah waktu bila nak bagi makan tu...tapi, pada hari tersebut...dia wajib makan supplement yang dah mamayu jadualkan nie..
Senang...tak yah pening-pening kepala...

Bagi pengambilan Vit-C Chew mamayu jadualkan pengambilannya seminggu 3 kali.. 
That means, hari yang perlu diambil adalah pada hari Isnin, Rabu dan Jumaat..

Manakala, untuk Vitalea Chew pula juga 3 kali seminggu...iaitu hari Selasa, Khamis dan Sabtu..
Kalau mommie-mommie perasan, pengambilan vit c chew dengan vitalea chew berselang hari..
cukup mudah nak agak... 

Omega Guard pulak fungsinya sangat bagus untuk kanak-kanak yang selalu ada astma, yang sering batuk..selain tu dapat merawat ekzema dari dalam...
untuk kanak-kanak yang baru mencecah setahun macam Mirza..
cukup sekadar 1 kapsul sekali seminggu..
Jadinya mamayu pilih hari Ahad untuk mirza consume Omega Guard...

Kan bila dah ada jadual mcm ni senang nak agak...arini dia kena makan apa yer...
cth macam arini... arini ari selasa... maknanya, pasni mamayu perlu bagi dia makan vitalea chew..sebab semalam dia dah makan vit-c chew..

Hope mommie-mommie yang kat luar yang sedang buntu..tak tau mcm mana nak jadualkan pengambilan supplement anak-anak nie... buat jer cara mcm nie... Jangan pening-peningkan  kepala..

lagi satu supplement bukan ubat..dia takder pantang larang...cuma, kadang-kadang kena jaga dos pengambilannya sajer.. even overdose...tak perlu risau...lebihan dari dose yang terlebih tu..akan keluar melalui air kencing si manja...

mamayu harap mommie-mommie semua faham yer.. incase tak faham or ada kaedah terbaik lagi... jangan malu-malu share... sbb ini cara mamayu... mungkin cara mommie-mommie yang lain..lain pulak caranya kan..
apa yang penting si manja kita sihat dan ceria 

Andai berminat?? boleh wassap / telegram atau sms mamayu di talian;

012-7925153 contact me if intrested!
1078965 sid number


Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...