Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Tuesday, 13 January 2015

CUCI PETI AIS DENGAN BASIC H SHAKLEE

Assalamualaikum... Arini mamayu nak share pengalaman menggunakan Basic H Shaklee... Ramai yang kata basic H shaklee sangat bagus... produk terbaik...juga di katakan  bestfriend surirumah... Apa taknya... dengan menggunakan hanya beberapa titik sahaja...dapat menjimatkan banyak masa ibu-ibu dirumah... 

Perabot makin berseri-seri... Peralatan dapur bersinar-sinar... dan macam-macam lagi kegunaan basic h shaklee..

Hujung minggu hari tu..mamayu gunakan basic H Shaklee bagi mencuci peti ais rumah...kalau sebelum ni mamayu memang akan cuci dengan sabun...caranya, mamayu akan keluarkan part setiap aras dalam peti ais tu...untuk dicuci di sinki...

Sekarang ni tak payah nak susah-susahkan diri lagi.... titiskan beberapa titik cecair basic h ke dalam botol spray... kemudian mamayu akan spray air yang mengandungi cecair basic h untuk mencuci peti ais..

biarkan selama 2 atau 3 minit... lap seluruh permukaan peti ais yang telah kita semburkan cecair tu tadi...

Terus mengelap tanpa perlu dibilas... kerja yang mudah.. menjimatkan masa..dan yang pasti memberi 100% kepuasan kepada surirumah.. :)

kotoran di bahagian pintu.. bekas kicap lah..bekas air tumpah...huhu


yang ni macam kotoran dari makanan yang tumpah


kotoran yang ada


sos apa tak ingat...bila tak terus cuci..dia akan mengeras kat situ...


bekas kotoran kicap...huhuu


selepas dicuci dengan basic H shaklee..
Mamayu tak perlu keluarkan satu-satu untuk cuci..


peti ais bersih hanya selepas di sembur dengan cecair basic h dan di lap dengan kain kering


bahagian pintu pun dah bersih


gambaran keseluruhan peti ais...



Seronok mencuci sekarang ni dengan hanya bantuan dari basic h shaklee... mamayu hanya masukkan setitik atau 2 titik cecair basic h ke dalam botol... boleh digunakan untuk sembur meja makan setelah selesai menjamu selera... spraykan juga pada perabot yang kelihatan kusam... 

dan ada banyak lagi kegunaan... mommie-mommie boleh perlbagaikan penggunaannya... tak perlu risau..sebab tiada bahan kimia yang merbahaya pon...

Jom ikuti pengalaman mamayu dalam penggunaan Basic H;

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...