Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Monday, 26 January 2015

BASIC H SHAKLEE DAPAT MENGHILANGKAN WAX PADA BUAH-BUAHAN IMPORT

Assalamualaikum... salam tengahari.. arini mamayu takder selera la nak makan... kalau ada buah sedap gak kan... bagus pon bagus kalau amalkan makan buah-buahan nie...

Tapi, dunia kita hari ini gempar sekejap bila di khabarkan "Epal Gala dan Granny Smith dicemari bakteria Listeria Monocytegens"

Dalam akhbar, Kementerian kesihatan turut menyatakan  bahawa wanita mengandung dan juga warga tua yang mempunyai sistem imun lemah antara golongan yang mudah terdedah dengan bakteria ini. Ketua Pengarah Kesihatan menjelaskan pencemaran bakteria akan menyebabkan penyakit bawaan makanan yang dikenali sebagai listeriosis yang boleh menyebabkan demam yang kuat, sakit kepala yang teruk, kekejangan pada leher dan loya dan ia berisiko bagi wanita mengandung, warga emas dan mereka yang sistem imun yang lemah.

Dulu mamayu tak tahu pun tetang cara-cara buah-buahan ini diimport macam mana... Macam mana nak kekalkan kesegaran... tau-tau jer bila pegi shopping complex..tgok buah-buah ni segar...terliur jer...

Rupa-rupanya bagi mengekalkan kesegaran buah-buahan ini...dengan menggunakan kaedah teknologi moden...buah-buahan ini akan disembur atau dililinkan dengan bahan yang membolehkan ianya tahan berminggu-minggu lamanya... phewwwww.... naifnyer kita kan.... 

Secara dasarnya...untuk buah-buah import ini..dicuci dengan air sahaja tidak mencukupi... Ia perlu dicuci berkali-kali bagi mengeluarkan lilin yang terdapat dipermukaan kulit buah tersebut... Patot la bila cuci epal tu..seolah-olah mcm berminyak lagi... rupanya ada salutan lilin dipermukaannya...


pada mommie-mommie yang ada beli epal tu...sila kikis permukaan epal...ada tak jadi mcm gambar diatas nie....
kalau ada memang betul la selama ni kita makan epal yang disalut lilin...huhuhu


keadaan buah anggur yang seolah-olah berdebu...rupanya putih-putih di permukaan anggur
itu dah pon disembur dengan wax.. wax atau lilin tersebut dikatakan bertujuan sebagai pengawet agar buah-buahan import ini tahan lama dan tak cepat rosak. 

Adalah dinasihatkan buat mommie-mommie yang suka makan buah-buahan import tu... dinasihatkan cuci bersih-bersih permukaan kulit buah-buahan tersebut dengan betul atau kupas kulitnya..

Arini mamayu nak share dengan mommie dan kawan-kawan semua kaedah selamat untuk mencuci buah-buah import ini sebelum dimakan... Ini kerana terdapat banyak kesan bahan kimia pada kulit buah dan selain tempoh kesegarannya tidak lama ia juga mungkin boleh menyebabkan zat gizinya berkurangan..
Bayangkan kalau dah hari-hari makan buah-buahan yang disaluti wax... lama-lama apa akan jadi pada sistem dalam badan kita... tanpa disedari macam-macam penyakit datang... Subhanallah... Takutnyaa... buah-buah yang sepatutnya jadi penawar...rupa-rupanya jadi punca kepada pelbagai masalah kita...


Sebenarnya bukan buah epal sahaja yang menggunakan kaedah melilinkan atau wax... Kebanyakan buah-buah import turut menggunakan kaedah yang sama... Cuba lihat putih-putih yang terdapat dipermukaan anggur..  tak kiralah ianya disembur wax atau hanya sekadar kulat... dan tak kiralah samada buah-buahan yang lain terselamat dari "bakteria Listeria Monocytegens" trsebut... Persoalannya sekarang, memang kita nak makan buah tu..dan wax tersebut akan selamat masuk dalam perut kita bersama-sama khasiat buah-buahan tadi.. sadisnyerrr la hai.....

Hari ini, mamayu nak share kaedah terbaik bagi mencuci buah-buahan kegemaran kita nie pada semua.... Hanya menggunakan beberapa titis Basic H shaklee... InsyaAllah, menggunakan ikhtiar semulajadi bagi menjamin kebersihan buah-buahan kegemaran kita semua...

Gambar-gambar dibawah adalah ihsan dari salah satu blogger dari luar negara... merupakan seorang pengguna produk shaklee... Eyes On The Source
So, mamayu translate ikot pemahaman mamayu... senang sikit orang nak fahamkan... Jom kita tengok cara-cara membersihkan buah-buahan kegemaran kita dengan hanya menggunakan Basic H dari Shaklee...


LANGKAH PERTAMA:

Isikan mangkuk yang besar dengan air bersih... Pastikan ia muat untuk merendam buah-buahan yang anda beli...
Titiskan Basic H shaklee ke dalam air tersebut.. Jangan risau bila ada buih-buih seperti buih sabun selepas
anda rendam buah-buah tersebut...
Basic H tidak dibuat dari bahan kimia..dan ianya BEBAS Toksin...
Cecair Basic H diekstrak dari  kelapa dan jagung yer... Baby pon boleh mandi dengan cecair Basic H ni..
So, basuh perlahan-lahan buah anggur tersebut..
 LANGKAH KEDUA:
Kemudian,  letakkan buah anggur tadi kedalam penapis bagi tujuan membilasnya... Bilas dengan air yang mengalir yer..
tujuannya, agar wax atau bendasing-bendasing yang melekat di permukaan buah tersebut turut keluar mengikut air yang mengalir tersebut...
Selepas itu, buah-buahan yang telah dibilas tadi diletakkan di atas permukaan kain yang bersih bagi tujuan mengeringkan buah-buah tersebut..

Lihat perbezaan buah anggur yang dibasuh dengan air biasa tanpa menggunakan Basic H..
Ini bukan silap mata yer... Kalau tak percaya buat sendiri kat rumah...
Sangat berbezakan?? nak makan pun dah tak was-was lagi...
Just a simple action...kita dapat selamatkan keluarga kita dari kesan bahaya ini... Hanya perlukan 2 langkah sahaja... orang yang kita sayang dapat menikmati kehidupan yang lebih sihat... Hanya beberapa titis Basic H... kita bebas untuk melakukan apa sahaja dan makan buah-buahan import kegemaran kita tanpa was-was lagi...

Seperti yang mamayu katakan sebelum ini... Tak perlu risau dan tak perlu ragu-ragu atau rasa tak selamat untuk menukar jenama kesihatan anda... Basic H sentiasa Selamat..

Ini kerana Basic H Shaklee:
  • Ia tidak bertoksik,
  • Tanpa gas beracun,
  • Tanpa bahan kimia berbahaya,
  • Tanpa bahan pewangi ,
  • pH seimbang ,
  • Tanpa klorin, 
  • Lembut pada kulit
  • Berkesan meningalkan kotoran berminyak,
  • Kepekatan berganda ..sangat jimat.
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Tanpa fosfat
  • Bekas yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Ikuti Pengalaman Mamayu menggunakan Basic H bagi menyelesaikan tugasan yang tak pernah habis-habis.

Cuci Peti Ais menggunakan Basic H
Cuci Pakaian Anak Terkena Milo dengan Basic H
Cuci Stokin Kesayangan Anak dengan Basic H


Andai berminat?? boleh wassap / telegram atau sms mamayu di talian;

012-7925153 contact me if intrested!
1078965 sid number
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...