Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Monday, 4 August 2014

PANDUAN BER- DIET DI BULAN SYAWAL



TAHNIAH PADA ANDA YANG CONCERN TENTANG BENTUK BADAN DIRI SENDIRI..

arini baru seminggu keta sambut syawal.. Ada tak yang dah timbang berat badan..ker takut nak pi timbang..hahahaha..

oklah..oklah.. mamayu tak mau ckp panjang... ni nak share sikit tips pada uoll semua mcm mana cara nak menangani masalah di bulan syawal yg penuh dengan menu makanan yg sedap sedap malahan super sedapppp..

Ok, tips nya:

1. Mkn kuantiti yg sikit ... kunyah lama sket.  Setengah orang 2x kunyah dh telan. Eh tak elok tu. Sian perut tu.. nk kerja keras tolong hancurkan makanan.

2. Kurang2 kan minum nescafe. .. jangan tanya kenapa? Sbb ia ada kafein.. that's y org ngandung tak digalakkan minum. klu stop kafein lg bagus.  Senang kan?

3. Selalu buat detox. 2x seminggu dah ok dh. Minum la apa2 teh dtox yang ada kat pasaran.  Kalau tanya mamayu.. shaklee ada produk berasaskan teh hijau.. nama dia teh chinch shaklee... lepas minum rasa segar..

4. Mesti minum air banyak.  Takyah byk sangat sampai ber liter2.  Kembung air je ko nnt. 8 gelas pun dh memadai.  Tapi nak lagi bagus 3 liter mcm biasa.

5. Selalu minum susu... minum yg low fat punye. Klu nk susu yg sedap, beli yg brand marigold low fat milk. Kalau nak best lagi minum Chinch Milk Shake.. Ada 3 perisa.. coklat, vanila dan latte..

6. Paling penting, amalkan makan kurma dan susu kambing.  Ini untuk tenaga,  badan sentiasa fresh dan senang nk uk. .uk. ..uk nanti. Tak la sembelit nanti.  Kalau sembelit.. boleh telan ostermatrik... kompem esok laju jer dia kuar..hahaha

7. Satu jam lepas makan tu, boleh amalkan minum green tea jugak.  Make it as a habit ok. Anda akan rasa kesannya..

8. Kurangkan minum air berwarna. Minum sikit takpe. .. karbonat?? no..no..no..

P/s:So,  takyah nak stress sgt pasal diet ni. ramai jer yang dh cuba... stress tetap stress yer tak...Makan la apa saja cuma berpada2.  Ini klu dah mkn pil kurus... supplement shaklee bergantang2 pun tapi makan nasi satu hari lebih 5 pinggan baik tak payah diet. Lagi satu, senam2 la sket.. klu malas, joging la 10 round keliling rumah or keliling taman.. kasi peluh keluar... jangan dah berat mcm tempayan baru nak berjoging... memang nangis la jawabnyer..hehehe
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...