Its HOT!!! let's KLIK and you know it!!!

Friday, 11 January 2013

MY WEDDING STORY: DIY BUNGA CREPE

Buat bunga telur adalah perkara paling gatal yang pernah aku buat dan aku menyesal...tapi, nak wat cmnerkan...sekali ko dah beli semua2 bahan2 utk bunga telur...x kan nak letak tepi dinding plak....membazir namanya tu....makanya..gigihkan jugak ler mengeraskan tangan2 ni mengalunkan kertas2 crepe tu menjadi bunga telur idaman....

Bagusnya bila buat sendiri..kita akan puas ati...lawa atau tak lawa..lain citer...janji kita dah cuba buat....

Di bawah ni antara contoh-contoh bunga crepe yang aku buat...Tema pilihan kaler pink n purple...so sweet bila dah bnyak-banyak...teror jugak aku...muaheheheeh....tp, hanya mampu buat sebanyak 100 batang jek..sbb x der kakitangan yang membantu...ciankan...x per lah....


 buat bunga yang kita nak dengan menggunakan kertas crepe....cara-caranya leh rujuk kat youtube...


 buatkan reben mengikut kehendak kita...untuk bunga telur nie menggunakan sngat bnyak riben...


 Cer tengok...banyakkan...tu pon baru dapat dlm anggaran 12batang bunga telur...belom lagi reben yang besar tu...


masa mencantum-cantumkan daun, reben, dan sarung telur....haishhhh..tak pandai betul aku mngajorkan...kalau tak paham leh rujuk website or youtube yang ada ajar cara-cara buat bunga crepe nie...


Taraaaaaaaa!!!! yang ni yang dah siap sepenuhnya....tema kami purple n pink...bunga telur kaler pink x sentuh lagi...baru buat kaler nie....



Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...